ارسال یک هفته‌ای

​ضمانت بازگشت وجه 10 روزه

قشم‌365 عرضه کننده مستقیم از مبداء

تفاوت پردازنده ی Intel Xeon با Intel Core

پردازنده ی Xeon چیست؟

پردازنده ی Intel Xeon یکی از بهترین CPU ها در بازار کامپیوترهای سرور یا ایستگاه های کاری( ورک استیشن ها) است. این برند در ماه ژوئن ۱۹۹۸ معرفی شد. پردازنده های Xeon باهمان معماری  CPU دسکتاپ معمولی ساخته می شوند، اما به دلیل دارا بودن ویژگی های پیشرفته ای همچون پشتیبانی حافظه ECC ,تعداد هسته های بیشتر، حافظه کش و RAM بیشتر، همیشه در میان برخی از کاربران دسکتاپ مانند ویرایشگران فیلم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند    .

برخی از ضعف هایی که پردازنده های Xeon  را کمتر برای دسکتاپ های معمولی مناسب می کند، نرخ های کلاک پایین تر(از آنجایی که سرور ها پردازش های همزمان بیشتری نسبت به دسکتاپ ها انجام می دهند تعداد هسته ها مهم تر از نرخ های کلاک می باشد)،  فقدان پردازنده های گرافیکی یکپارچه و نداشتن قابلیت اورکلاک می باشند.

 

آیا پردازنده ی Xeon برای گیمینگ مناسب است؟

یک سرور بازی به یک پردازنده ی سریع و قابل اعتماد نیاز دارد. بنابراین پردازنده های Xeon به علت داشتن تعداد هسته ی بيشتر و حافظه ی ECC، همیشه در بین کاربران گیم محبوب بوده اند. همچنین این پردازنده ها از لحاظ نیروی محاسبه ی کل همه ی هسته ها و در یک محدوده ی قیمت کارایی بیشتری نسبت به Core i7 ارایه می کنند. در ادامه بیشتر به مقایسه ی این دو برند از پردازنده های Intel می پردازیم.

 

ایستگاه های کاری Intel Core در مقابل  Intel Xeon:

 

پردازنده ی Intel Xeon

 

پردازنده های Intel Core و Intel Xeon دوتا از شناخته شده ترین نام ها در پردازنده های دسکتاپ ورک استیشن(ایستگاه کاری) هستند. هر دو پردازنده های بسیار پیشرفته ای می باشند. اما کدام تراشه برای شما مناسب است؟ برای دریافت جزئیات بیشتری که به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید اینتل Core را انتخاب کنید یا اینتل Xeon، به خواندن این مطلب ادامه دهید. البته به خاطر داشته باشید که پردازنده های اینتل بیشتری به جز  Core i7, Core i9 وتراشه های  Xeon که ما در این مطلب به آن ها پرداخته ایم وجود دارند.

هر دو ایستگاه های کاری Core و Xeon چیزهایی زیادی برای ارائه دارند- در واقع جدا از این که کدام یک را انتخاب می کنید، انتخاب اشتباهی وجود ندارد. با این حال، برخی تفاوت های اساسی به چشم می خورد.

پردازنده های ورک استیشن Intel Core

تراشه های Core i7 و Core i9 دارای تعداد هسته های بیشتر، فرکانس بالاتر و اجزای حافظه ی بزرگتر نسبت به سری های Core i3 و Core i5 می باشند و همین تفاوت ها باعث شده تا سریع تر باشند و پاسخگوی نیاز نرم افزارهای حرفه ای امروز دنیای تکنولوژی باشند.

فهرست زیر ویژگی های فنی نسل 10 پردازنده های Intel Core i7 را نشان می دهد:

Intel Core i7

لپ تاپ
(10th Gen)

  • تعداد هسته :4 تا 8
  • حداکثر فرکانس توربو:80-5.10 GHz
  • قابلیت اورکلاک : سری های SKU
  • حافظه ECC: خیر

—————————————-

Intel Core i7

دسکتاپ
(10th Gen)

  • تعداد هسته : 8
  • حداکثر فرکانس توربو : 4.50-5.10 GHz
  • قابلیت اورکلاک : سری های SKU
  • حافظه ECC: خیر

 

پردازنده ی Intel Xeon

 

و فهرست زیر ویژگی های فنی نسل 10 پردازنده های Intel Core i9 را نشان می دهد.

 Intel Core i9

لپ تاپ
(10th Gen)

  • تعداد هسته: 8
  • حداکثر فرکانس توربو :30 GHz
  • قابلیت اورکلاک: سری های SKU
  • حافظه ECC: خیر

—————————-—————-

Intel Core i9

دسکتاپ
(10th Gen)

  • تعداد هسته:10
  • حداکثر فرکانس توربو: 60-50.30 GHz
  • قابلیت اورکلاک: سری های SKU
  • حافظه ECC :خیر

 

پردازنده های Core، پشتیبانی حافظه ECC که Xeon دارد را ندارند. با این حال، پردازنده های Core i7  و Core i9 برای کاربران حرفه ای، قابلیت اورکلاک دارند و اگر همه شرایط مناسب باشد، اورکلاک کردن به کاربر اجازه می دهد تا به طور موقت پردازنده را در سرعت های بالاتر از حد تعیین شده به کار ببرند.

 

ورک استیشن پردازنده Intel Xeon

پردازنده های اینتل Xeon دقیقا همان فرکانس ها و فضاهای حافظه ای  که بهترین مدل های Core در اختیار کاربران قرار می دهند را ارائه می دهند. گرچه، Xeon تعداد هسته ی بسیار بیشتری دارد.

در ادامه فهرست اطلاعات فنی برخی از آخرین پردازنده های Intel Xeon  را می بینیم.

 

پردازنده ی Intel Xeon

 

Intel Xeon D-2796TE

  • تعداد هسته: 20
  • حداکثر فرکانس توربو: 10GHz
  • قابلیت اورکلاک: خیر
  • حافظه ECC: بله

 

 Intel Xeon D-2775TE

  • تعداد هسته:16
  • حداکثر فرکانس توربو: 10GHz
  • قابلیت اورکلاک: خیر
  • حافظه ECC: خیر                                      

 

پردازنده ی Intel Xeon

 

تفاوت دیگر CPU های ایستگاه های کاری Xeon با همتایان Core خود پشتیبانی Xeon از حافظه ی (ECC) می باشد. حافظه ی ECC تراشه های Xeon را به ویژه برای ایستگاه های کاری که برای محاسبات بسیار دقیق و حساس استفاده می شوند، ارزشمند می کند. حافظه ی ECC کمک می کند 99.999 درصد از خطاهای حافظه ی نرم افزاری را پیش از آن که مشکلی ایجاد کنند پیدا کنید. همچنین این ویژگی می تواند خرابی دیتا و از کار افتادن های سیستم را به طور چشمگیری کاهش دهد.

اگر می خواهید بدانید که چه پردازنده ای برروی هر یک از سیستم های ورک استیشن ما وجود دارد، به راحتی می توانید به پاسخ این سوال برسید. با بررسی ویژگی های فنی که در زیر تصویر هر محصول ارائه شده شروع کنید؛ اطلاعات CPU محصول در این لیست نوشته شده است.

 

مزایای ورک استیشن های Xeon و Core

مسلما سوال بعدی درباره ی قیمت می باشد. پردازنده های Core معمولا قیمت کمتری نسبت به Xeon با همان سرعت را دارند. اما اگر یک بررسی دقیق تر انجام دهید,  متوجه خواهید شد که هر تراشه مزایای واضح و آشکاری برای هر نوع ایستگاه کاری دارد.

  • چرا ایستگاه کاری Intel Xeon ؟

ورک استیشن های Intel Xeon برای کاربرانی که برنامه های CAD پیشرفته را اجرا می کنند، با داده های مالی حساس کار می کنند، و یا در محیط هایی فعالیت می کنند که از کارافتادن ناگهانی سیستم تاثیر مستقیم بر درآمد خالص کسب و کار آن ها دارد بسیار ارزشمند می باشند. این کاربران نمی توانند زیان ناشی از خاموش شدن ناگهانی یا خطاهای خرابی داده را  متحمل شوند. برای این کاربران، پشتیبانی حافظه ی ECC یک اطمینان و آرامش خاطر را به ارمغان می آورد که پردازنده های Xeon را سزاوار قیمت بیشتر آن می کند.

 

  • چرا ایستگاه کاری Intel Core ؟

ورک استیشن های Intel Core (حال فرقی ندارد Core i7 باشد یا  core i9) برای افرادی که جهت انجام همان کارها یا کاربرد های محاسباتی مشابه به یک پردازنده با سرعت و پاسخگویی Xeon نیاز دارند، اما بودجه ی محدودتری دارند ایده آل می باشد. همچنین برای کاربرانی مناسب هستند که می خواهند پردازنده ی آن ها قابلیت اورکلاک را داشته باشد. تقریبا برای همه ی کارهای حساس، طراحی سه بعدی یا تحلیل داده، یک ورک استیشن مجهز به پردازنده ی Core یک انتخاب عالی به حساب می آید.

 

پردازنده ی Intel Xeon

 

پردازنده های ورک استیشن Xeon دارای ویژگی های قابل اعتمادی هستند که ممکن است آن ها را برای کارهای خاصی از مدل های Core متمایز کنند. اما، پردازنده های ورک استیشن Core معمولا شامل گرافیک های یکپارچه می شوند که در پردازنده های Xeon همیشه در دسترس نیست.

آماده ی انتخاب کردن هستید؟ ورک استیشن های محبوب ما را بررسی کنید تا پردازنده ی پیشرفته ی Xeon یا Core که مناسب شما می باشند را پیدا کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش