ارسال یک هفته‌ای

​ضمانت بازگشت وجه 10 روزه

قشم‌365 عرضه کننده مستقیم از مبداء

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

حتی ماندگار ترین باتری ها هم در نهایت شارژ خود را از دست می دهند. در مقاله ی پیش رو همه ی راهکارهایی که نشان می دهند چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم به شما آموزش داده می شود. به ویژه اگر شما از لپ تاپ استوک استفاده می کنید، این راهنما قطعا کمک بزرگی به نگهداری بیشتر شارژ باتری در لپ تاپ شما می کند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقدمه

خوشبختانه، باتری لپ تاپ های جدید بسیار کارآمدتر می باشند. امروزه، حتی لپ تاپ های ارزانقیمت هم می توانند بیش از 8 ساعت، بدون نیاز به اتصال به برق، دوام بیاورند. این درحالی است که اولتراپورتابل ها اغلب بیشتر از 14 ساعت کارایی مفید دارند.

اما همچنان، حقیقت آزاردهنده این است که باتری لپ تاپ شما به اندازه ای که سازنده های آن تبلیغ می کنند دوام نمی آورد، مگر آن که شما به برخی موارد مهم، از جمله: تنظیمات power، تعداد برنامه هایی که اجرا می کنید و حتی دمای محیطی که در آن کار می کنید، توجه کنید.

خبر خوب این است که رعایت هیچ یک از این موارد تلاش زیادی نمی خواهد، به شرط آن که بدانید کدام تنظیمات را اجرا کنید. در این نوشته به معرفی کم زحمت ترین و پربازده ترین روش ها برای استفاده ی بهینه از باتری لپ تاپ و به طور کامل توضیح می دهیم که چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم.

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

از ابزار Windows Performance Management کمک بگیرید

اولین قدم برای حفظ شارژ باتری ابزار مدیریت عملکرد ویندوز یا ”Windows Performance Management” می باشد. در ویندوز 10، یک دسترسی آسان از آیکون باتری در تسک بار وجود دارد. در ویندوز 11، از این مسیر می توانید این ابزار را بیابید:

Setting > Systems > Power & Battery > Power Mode

برای مک بوک: از Battery Setting در MacOS استفاده کنید

لپ تاپ های جدید اپل که نسخه های بروزرسانی شده را اجرا می کنند تنظیمات باتری و ذخیره انرژی گسترده ای دارند که می توانید از آن برای کنترل مصرف باتری خود استفاده کنید. برنامه ی System Preferences را باز کنید و روی گزینه ی Battery کلیک کنید. مطمئن شوید که منوی “slightly dim the display on battery power” تیک خورده و منوی “Enable Power Nap while on battery power” تیک نخورده باشد.

با توجه با این که شما از کدام نسخه ی macOS استفاده می کنید، ممکن است گزینه های دیگری نیز در بخش Energy Saver ببینید. اگر در بخش Battery گزینه ی Energy Mode را می بینید، گزینه های زیر را دارید:

  • Low Power: مصرف انرژی را کاهش می دهد تا عمر باتری افزایش یابد.
  • Automatic: مک شما به طور خودکار بهترین سطح مصرف را به کار می گیرد.
  • Higher Power: مصرف انرژی را بالا می برد تا در حجم کاری سنگین، کارایی را افزایش دهد.

 

 

میزان استفاده همزمان از چندین برنامه را کاهش دهید

برنامه ها را ببندید، و از حالت هواپیما استفاده کنید.

اگر ساعت های زیادی را بدون اتصال به برق کار می کنید، عادت خوبی است که از لپ تاپ خود با روش های ذخیره باتری، مثل کار کردن فقط با یک برنامه و بستن تمام برنامه هایی که به آن ها نیازی ندارید، استفاده کنید. دقیقا مثل خاموش کردن لامپ اتاقی که کسی در آن نیست.

علاوه بر بستن برنامه هایی که از آن ها استفاده نمی کنید، فعال کردن Airplane Mode را نیز به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید، یا Wi-Fi  و Bluetooth را خاموش کنید. حالت هواپیما نه تنها عوامل حواس پرتی را از بین می برد، بلکه با جلوگیری از اجرای فرمان هایی مثل آپدیت به طور موثری مصرف باتری را کاهش می دهد.

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

برنامه های خاصی که انرژی زیادی مصرف می کنند را ببندید

داشتن چندین برنامه و اجرای آن ها به طور همزمان، شارژ باتری شما را به سرعت می بلعد. اما این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر نخواهید از آن برنامه ها استفاده کنید. پس آن ها را تشخیص دهید و غیرفعال کنید. در ویندوز، منوی Setting App اولین قدم برای یافتن برنامه های پرمصرف می باشد.

در قسمت جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید ”See which apps are affecting your battery life” تا لیستی از برنامه هایی که بیشترین انرژی را مصرف می کنند ببینید.

در ویندوز 11، در تنظیمات Power & Battery و در بخش Battery Usage می توانید این لیست را ببینید. اگر برنامه ای هست که به ندرت از آن استفاده می کنید و انرژی زیادی مصرف می کند، حتما آن را ببندید. اغلب شامل برنامه هایی می شوند که در بک گراند باز کرده و فراموش کرده اید آن ها را ببندید، مثل Spotify یا Adobe Reader.

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

تنظیمات Display و Graphics را تغییر دهید

اگر یک پردازنده ی گرافیکی قدرتمند روی لپ تاپ خود دارید، مطمئن شوید که فقط برای بازی ها و برنامه های گرافیکی سنگین از آن استفاده می کنید.

اگر سیستم شما از GPUهای Nvidia GeForce استفاده می کند، کنترل پنل GeForce را باز کنید( معمولا در بخش اعلان های ویندوز در سمت راست می باشد)، سپس روی Setting کلیک کنید و برای هر برنامه تراشه ی پردازنده ی گرافیکی خاصی تعریف کنید. تراشه ی GeForce را برای بازی ها و برنامه های ویرایش عکس و فیلم، مثل ادوبی فتوشاپ و پریمیر، اختصاص دهید، و برای بقیه ی برنامه ها از کارت گرافیک یکپارچه استفاده کنید.

همین کار را می توانید روی مک نیز انجام دهید. منوی Battery preferences که در بالا به آن اشاره شد را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تنظیمات “Automatic graphics switching” تیک خورده است. اما در سیستم مک شما همان امکانی که با GeForce برای انتخاب و کنترل برنامه ها دارید را نخواهید داشت و در این مورد باید به تصمیم گیری macOS اعتماد کنید.

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

به گردش جریان هوا توجه کنید

امروزه اغلب لپ تاپ ها با باتری های لیتیوم-پلیمر همراه هستند که نسبت به باتری های قدیمی مراقبت کمتری نیاز دارند. همچنین، دیگر نیازی نیست که در زمان خالی شدن شارژ باتری نگران خراب شدن آن باشید. اما همچنان باید مراقب گرمای بیش از حد دستگاه باشید. بزرگترین مشکلات، شکل فیزیکی پورت های تهویه هستند. گردوغبار یکی از این مشکلات است که با تمیز کردن مداوم فن و منافذ، تا حدودی قابل حل می باشد. مسئله رایج دیگر قراردادن لپ تاپ روی بالشت یا پتو می باشد، که با بستن منافذ تهویه گرمای دستگاه بالا رفته و فن به خوبی کار نمی کند. با قرار دادن لپ تاپ روی سطوح تمیز، صاف و صیقلی مثل میز از این موارد جلوگیری کنید.

 

حواستان به سلامت باتری باشد!

همه ی باتری ها قابلیت نگهداری شارژ خود را در طول زمان از دست می دهند و نیاز دارند که جایگزین شوند. گاهی، ارزیابی کردن سلامت باتری ایده ی بسیار خوبی می باشد.

در مک بوک اپل، برای این که ببینید آیا باتری شما به پایان عمر خود نزدیک است یا خیر، کلید Option را نگه دارید و روی آیکون باتری کلیک کنید. اگر پیغام “Replace Now”یا ”Service Battery” را می بینید، باتری شما بسیار کمتر از حد ظرفیت استاندارد خود کار می کند.

تنظیمات Battery Management را بازبینی کنید

برخی لپ تاپ های جدید این توانایی را دارند که سابقه ی دمایی و الگوهای شارژ شدن باتری را نظارت کنند. از این اطلاعات برای تغییر دادن “full” به عددی کمتراز 100% ظرفیت باتری استفاده می شود. کاهش عدد چرخه ی شارژ به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.استفاده از این نظاره گر فکر خوبی است، اما اگر نمی خواهید، می توانید این نرم افزار مدیریت را غیر فعال کنید تا باتری شما همیشه تا آخرین حد ظرفیت شارژ بشود.

 

 

یک پاور بانک با خود داشته باشید

در نهایت، بهترین راه برای اطمینان از این که همیشه شارژ باتری کافی دارید، به همراه داشتن یک پک باتری اکسترنال می باشد. این پاور بانک ها مانند شارژر به لپ تاپ شما متصل می شوند. از این دستگاه ها می توانید برای بیش از یک سیستم، و حتی برای موبایل یا تبلت خود استفاده کنید.

 

چطور عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

 

نتیجه گیری

این روش ها به شما کمک می کنند تا بیشترین استفاده را از باتری لپ تاپ خود ببرید. با این حال، اگر به دنبال یک لپ تاپ جدید هستید و عمر باتری و ظرفیت نگهداری شارژ آن یکی از نگرانی های اصلی شماست، می توانید وارد فروشگاه اینترنتی قشم365 شوید و لپ تاپ های ما که طول عمر باتری زیادی دارند را بررسی کنید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

 

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش