ارسال یک هفته‌ای

​ضمانت بازگشت وجه 10 روزه

قشم‌365 عرضه کننده مستقیم از مبداء

تفاوت SSD و HDD

تفاوت SSD و HDD

در این مقاله تفاوت SSD و HDD را به طور کامل برای شما توضیح داده ایم. تفاوت اصلی میان یک SSD (Solid State Drive) و یک HDD (Hard Disk Drive) در این است که چطور داده ها را ذخیره می کنند و در دسترس قرار می دهند. HDD  یک دستگاه ذخیره سازی سنتی است که از پلترهای چرخان مکانیکی استفاده می کنند و با حرکت دادن نوک خواندن/نوشتن داده ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. در حالی که SSD ها درایوهای جدیدتر و سریع تری هستند که داده ها را بر روی تراشه های یک حافظه ی در دسترس آنی ذخیره می کنند.

تا اواخر دهه ی 2000، زمانی که شما یک هارد دیسک یا یک PC می خریدید، انتخاب های فضای ذخیره ی هارد دیسک شما به اندازه و سرعت محدود بود. امروزه اما وقتی یک کامپیوتر جدید می خرید 2 گزینه ی بسیار متفاوت برای انتخاب دارید: کامپیوتر با SSD یا کامپیوتر با HDD.

 

تفاوت SSD و HDD

 

تفاوت SSD و HDD در یک نگاه

 HDD:

  • کندتر
  • طول عمر طولانی تر
  • ارزان تر
  • دارای بخش های متحرک (مکانیکی)
  • آسیب پذیرتر
  • بهترین انتخاب برای ذخیره سازی داده های اضافی، مثل فیلم ها، تصاویر و اسناد

SSD:

  • سریع تر
  • طول عمر کوتاه تر
  • گران تر
  • غیرمکانیکی
  • مقاوم دربرابر شوک
  • بهترین انتخاب برای ذخیره سازی سیستم عامل ها، بازی ها، و پوشه هایی که به طور منظم استفاده می شوند

 

تفاوت SSD و HDD

 

چرا SSD برای لپ تاپ ها مفید است؟

SSD  ها معمولا به این دلیل در لپ تاپ ها استفاده می شوند که غیر مکانیکی هستند. همچنین این درایوها به انرژی کمتری نیاز دارند که به معنی طول عمر باتری بهتر برای لپ تاپ می باشد. درحالی که لپ تاپ های ارزان قیمت همچنان با HDD عرضه می شوند، اغلب لپ تاپ های متوسط و سطح بالا به همراه SSD  می باشند.

اما هارد دیسک ها قطعات متحرک دارند، SSD  ها مقاوم دربرابر شوک می باشند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که پای اطلاعات بسیار مهم در میان باشد. مثلا، اگر لپ تاپ درحالی که نوک خواندن/ نوشتن هارد دیسک در حرکت است از دست شما رها شود، می تواند باعث از دست دادن اطلاعات شود. اما این اتفاق برای اطلاعات ذخیره شده بر روی SSD نمی افتد. درست در اینجاست که تفاوت SSD و HDD را متوجه می شوید.

اما شما همیشه مجبور به انتخاب یکی از این دو گزینه نیستید. کامپیوترهای هیبرید هر دو درایو را دارا می باشند. به طوری که سیستم عامل ها، نرم افزارها، و فایل هایی که بیشتر استفاده می شوند بر روی SSD، و بقیه ی اطلاعات بر روی HDD ذخیره می شوند.

تفاوت SSD و HDD

 

 

کدام درایو بهترین گزینه می باشد؟

ما در این مقاله سعی کردیم تا با زبان ساده و به طور خلاصه تفاوت SSD و HDD را برای شما توضیح دهید. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که SSD برای شما مناسب تر است یا HDD ، بیایید دوباره مروری بر ویژگی های هر یک داشته باشیم. SSDها سریع تر، مقاوم تر، فشرده تر، کم صداتر و کم مصرف تر می باشند. HDD ها مقرون به صرفه تر هستند و در صورت بروز آسیب، اطلاعات آنها راحت تر بازیابی می شوند.

تا زمانی که قیمت یک فاکتور تعیین کننده نباشد، SSD  یک انتخاب عالی می باشد، به ویژه SSDهای مدرن که به اندازه ی HDD ها قابل اعتماد هستند. امروزه تنها زمانی باید HDD را انتخاب کنید که بخواهید مقدار بسیار زیادی از اطلاعات و داده هایی را ذخیره کنید که اغلب به آن ها نیازی ندارید. در غیر این صورت، و اگر بودجه ی بیشتری دارید، SSD کارایی بهتر و سریع بیشتری ارائه می کند.

از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. شما می توانید سوالات خود را درباره ی تفاوت SSD و HDD در بخش دیدگاه ها مطرح کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره درباره ی لپ تاپ استوک ، لپ تاپ آکبند و لپ تاپ دست دوم می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، از مشاوران و متخصصان حرفه ای قشم365 راهنمایی های کامل را دریافت کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش