ارسال یک هفته‌ای

​ضمانت بازگشت وجه 10 روزه

قشم‌365 عرضه کننده مستقیم از مبداء

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

در این راهنمای جامع خرید لپ تاپ 8 قدم برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب را به شما معرفی می کنیم.

مقدمه

لپ تاپ ها به قدری جمع و جور هستند که می­ توانید آن ها را با خودتان همه جا حمل کنید، و آنقدر پرکاربرد و سازگار هستند که می­ توانید همه ­ی برنامه­ های موردنیاز خود را بر روی آن­­­ ها اجرا کنید. نوت بوک­ ها بهترین ابزار برای انجام هم کارهای مهم و هم بازی هستند، چه در خانه، چه در جاده و یا حتی سر کلاس دانشگاه! به همین دلیل ما فهرستی از بهترین لپ تاپ­ های متناسب با نیازهای شما و راهنمای جامع خرید لپ تاپ را تهیه کرده ­ایم.

با این که امروزه تبلت ­ها و گوشی­ های هوشمند بسیار محبوب هستند، اما همه ی کارها، از تایپ کردن یک تحقیق تا تماشای فیلم و بازی کردن به کمک یک لپ تاپ دل پذیرتر است. اما شما چه نوع لپ تاپی نیاز دارید؟ ما یک راهنمای جامع خرید لپ تاپ تهیه کرده ایم تا به شما در این زمینه کمک کنیم.

در دنیای امروز تنوع بسیار فراوانی در اندازه، ویژگی های فنی و قیمت لپ تاپ ها وجود دارد، که این امر انتخاب بهترین لپ تاپ را دشوار می کند. برای همین شما نیاز دارید تا بفهمید که دقیقا چه چیزی می خواهید.

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

قدم 1: نوع کاربری

در قدم نخست می بایست تعیین کنید که این لپ تاپ را برای چه منظوری می خرید. آیا قصد شما از خرید لپ تاپ طراحی یا برنامه نویسی است؟ یا برای مصارف عمومی و خانگی به لپ تاپ نیاز دارید. بنابراین قدم اول در راهنمای جامع خرید لپ تاپ تعیین کاربرد لپ تاپ و هدف شما از خرید آن می باشد.

 دسته بندی کاربردهای مختلف لپ تاپ

استفاده ی عمومی

حسابداری

دانش آموزی و دانشجویی

گیمینگ

مالتی مدیا

مهندسی

ورک استیشن

انواع لپ تاپ استوک و همچنین لپ تاپ آکبند در دسته بندی های مختلف بر اساس کاربرد در وبسایت قشم365 موجود می باشد و شما با مشاهده ی محصولات هر دسته به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

قدم 2: تصمیم بگیرید که آیا به لپ تاپ هیبرید نیاز دارید یا خیر؟

بسیاری از لپ تاپ ها در دسته ی 2 در 1 یا هیبرید قرار دارند. لپ تاپ های هیبرید می توانند به تبلت تغییر داده شوند. این دستگاه ها معمولا در دو شکل مختلف عرضه می شوند: قابل جداسازی، که کیبورد از اسکرین جدا می شود و لپ تاپ های انعطاف پذیر که تا 360 درجه خم می شوند.

اغلب این سیستم ها در یکی از حالت ها( حالت تبلت یا حالت لپ تاپ) بسیار بهتر از حالت دیگر عمل می کنند. با این حال، اگر شما نیازی نمی بینید تا از نوت بوک خود به عنوان یک لوح استفاده کنید، معمولا می توانید با همان بودجه یک لپ تاپ معمولی با کارایی بهتری تهیه کنید.

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

قدم 3: سایز اسکرین دلخواه خود را مشخص کنید

پیش از آن که بخواهید به ویژگی های فنی و قیمت ها بپردازید، باید مشخص کنید که صفحه نمایش چه اندازه ای مناسب شما خواهد بود. لپ تاپ ها معمولا بر اساس اندازه ی صفحه نمایش در چند دسته طبقه بندی می شوند:

 

  • 11 تا 12 اینچ: ظریف ترین و سبک ترین سیستم ها صفحه نمایشی بین 11 تا 12 اینچ و عموما وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارند.
  • 13 تا 12 اینچ: بهترین کاربری را این لپ تاپ ها با وزنی معادل 1.8 کیلوگرم دارند.
  • 15 تا 16 اینچ: محبوب ترین اندازه! لپ تاپ های 15 اینچی غالبا 1.8 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر به دنبال یک اسکرین بزرگتر هستید و قصد ندارید لپ تاپ را با خود به همه جا حمل کنید این سایز را در نظر بگیرید. لپ تاپ هایی با سایز 16 اینچ کمیاب هستند. اما می توان به مک بوک پرو 16″ اشاره کرد.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر قرار است لپ تاپ شما همیشه روی میزتان بماند، یک لپ تاپ 17 یا 18 اینچی برای بازی های سطح بالا و کارهای پیشرفته بسیار ایده آل است.

 

قدم 4: کیبورد یا تاچ پد

بهترین ویژگی های فنی دنیا هم نمی توانند جایگزین طراحی ارگونومیک یک لپ تاپ شوند. اگر قصد دارید زیاد از لپ تاپ خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که صفحه کلید لپ تاپی که انتخاب می کنید از هر لحاظ( فاصله ی بین کلیدها، حساسیت کلیدها و…) مناسب باشد.

اما اگر شما از طرفداران کیبورد لمسی هستید، به دنبال یک تاچ پد با دقت بالا باشید که نشانگر آن پرش نداشته باشد و مالتی تاچ( مثلا زوم این و زوم اوت) را پشتیبانی کند.

در ادامه ی مقاله ی راهنمای جامع خرید لپ تاپ به معرفی ویژگی های کمی تخصصی تر در لپ تاپ ها می پردازیم و یک راهنمای کلی برای انتخاب لپ تاپ با ویژگی های فنی مناسب را به شما ارائه می کنیم.

 

قدم 5: بررسی و مقایسه ی ویژگی های فنی

اجزای نوت بوک ها مثل پردازنده، هارد درایو، RAM و کارت گرافیک و لوازم جانبی دیگر، می توانند حتی برای طرفداران آن ها هم گیج کننده باشند. پس اگر این ویژگی ها برای شما سر درگم کننده هستند نا امید نشوید. ما ویژگی های اصلی که باید به آن ها توجه کنید را به زبان ساده به شما معرفی می کنیم.

CPU

“مغز” کامپیوتر شماست. پردازنده تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد دستگاه شما خواهد داشت، اما این کاملا به این بستگی دارد که شما به چه چیزی نیاز دارید. به این معنا که حتی ارزان ترین مدل نیز می تواند به اندازه ی کافی خوب باشد.

  • CPU نسل 11 اینتل: این پردازنده از خانواده ی Tiger Lake می باشد. به طور خلاصه، تایگر لیک یک تراشه ی 10 نانومتری با سرعت 4.8 گیگاهرتز است.
  • اینتل Core i9: این پردازنده عملکرد سریعتری نسبت به پردازنده های دیگر دارد و برای لپ تاپ های پریمیوم، ورک استیشن و گیمینگ حرفه ای به کار می رود. طبیعتا قیمت دستگاه هایی که با این CPU تجهیز شده اند بالاتر می باشد، اما فقط اگر یک کاربر حرفه ای هستید چنین هزینه ای منطقی می باشد.
  • اینتل Corei7: یک Core i5 ارتقاء یافته که ولتاژ بالاتری مصرف می کند و چهار هسته دارد و کاربری سریعتری را فراهم می کند. تراشه های سری Y نیز هستند که عملکرد ضعیف تری دارند. به دنبال مدل هایی باشید که در شماره های خود عدد 10 دارند، زیرا این مدلها آخرین محصولات اینتل از نسل 10 و 11 هستند و به مراتب عملکرد بهتری ارائه می دهند.
  • اینتل Core i5: اگر به دنبال یک لپ تاپ متعارف با ترکیبی از بهترین قیمت و عملکرد هستید، لپ تاپی با پردازنده ی اینتل Core i5 بگیرید. مدل هایی که به U ختم می شوند بسیار رایج تر هستند. آن هایی که در نام خود یک Y دارند قدرت کمتر و عملکرد ضعیف تری را ارائه می کنند در حالی که مدلهایی با HQ ولتاژ بیشتری مصرف می کنند و برای گیمینگ حرفه ای و ورک استیشن ایده آل می باشند. جدید ترین پردازنده های نسل 11 اینتل تایگر لیک، 4 هسته ای و دارای ویژگی های کاربردی بسیاری هستند.
  • اینتل Core i3: از لحاظ عملکرد تنها یک قدم عقب تر از Core i5 قرار دارد و متعاقبا از لحاظ قیمت هم پایین تر از آن می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر امکانش را دارید یک Core i5 تهیه کنید.
  • اینتل Xeon: پردازنده ای به شدت قدرتمند و البته گران می باشد. اگر کارهای مهندسی حرفه ای، مدلسازی سه بعدی و یا ویرایش فیلم انجام می دهید این یک انتخاب عالی برای شماست. اما نگهداری شارژ زیادی ندارد و مطمئنا لپ تاپ سبکی برای شما نخواهد بود.
  • اینتل Pentium/ Celeron: در لپ های ارزان قیمت مشترک می باشد و کندترین عملکرد را دارد. اگر کار شما با لپ تاپ محدود می شود به گشت زنی در اینترنت و ویرایش فایل های سبک، این تراشه می تواند کار شما را راه بیاندازد. اما اگر توانایی خرید یک Core i5 یا i3 را دارید حتما این کار را بکنید.
  • اینتل Core i3/ Core i5/ i7 “Y series”قدرت کم و گرمای کم امکان این را فراهم می کند که این پردازنده ها بدون فن عمل کنند. عملکرد آن از Celeron بهتر است اما یک درجه ضعیف تر از Core سری U می باشد.
  • Ryzen 4000 و AMD Ryzen 5000: مجموعه ی جدیدی از تراشه ها که از لحاظ کاربرد با اینتل Core i5 و i7 رقابت می کنند اما قیمت کمتری نسبت به همتایان اینتل خود دارند.
  • AMD سری A, FX, E: این تراشه را می توان بر روی لپ تاپ های ارزان قیمت پیداکرد. نسبت به قیمت پایین، عملکرد مناسبی برای مصارف وبگردی و فیلم و مدیا دارند.
  • اپل M1: این پردازنده که اولین سیلیکون شخصی سازی شده اپل می باشد، وقتی صحبت از پایایی و عملکرد خالص به میان می آید، همه ی حریفان خود را شکست می دهد. این تراشه در مک بوک ایر و مک بوک پرو پیدا می شود.

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

RAM

برخی لپ تاپ های ارزان قیمت با تنها 4 گیگابایت حافظه همراه هستند، اما شما به طور ایده آل به حداقل 8 گیگابایت در سیستم های مقرون به صرفه نیاز دارید. اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، 16 گیگابایت برای شما عالی خواهد بود. برای اغلب افراد، 32 گیگابایت یا بیشتر حتی از کافی هم کافی تر است در حالی که 64 گیگ و بالاتر برای کاربرهای حرفه ای تعریف شده است.

کارت حافظه(SSD)

عملکرد حافظه SSD دستگاه شما حتی از سرعت CPU شما نیز مهم تر می باشد. اگر محدودیت بودجه ندارید و به حافظه داخلی زیادی نیاز ندارید، به جای یک هارد درایو، یک لپ تاپ با SSD(solid state device) بگیرید، زیرا حداقل سه برابر سرعت بیشتر دارد و در کل لپ تاپ سریع تری خواهید داشت.

 صفحه نمایش

هرچه تعداد پیکسل بیشتری داشته باشید محتوای بیشتری بر روی صفحه نمایش خواهید داشت و همه چیز شفاف تر به نظر می رسد. متاسفانه، برخی لپ تاپ های مقرون به صرفه و تعداد کمی از لپ تاپ های تجاری همچنان دارای صفحه نمایش های 1366X768 هستند. اما اگر محدودیت بودجه ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که با اندکی هزینه ی بیشتر محصولی با صفحه نمایش 1920X1080، یا فول اچ دی، بخرید. لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر تصاویر واضح تری نیز ارائه می کنند، اما قدرت بیشتری مصرف می کنند و عمر باتری را کاهش می دهند.

صفحه نمایش لمسی

اگر به جای یک لپ تاپ هیبرید یک لپ تاپ معمولی بگیرید چیز زیادی از اسکرین لمسی نصیبتان نمی شود و همچنین 1 تا 2 ساعت عمر باتری کوتاه تری خواهید داشت. درحالی که در لپ تاپ های هیبرید، اسکرین لمسی استاندارد می باشد.

تراشه ی گرافیکی

اگر بازی های کامپیوتری انجام نمی دهید، اشکال سه بعدی نمی سازید و یا ویرایش ویدئو انجام نمی دهید یک تراشه ی گرافیکی یکپارچه، مثلا آخرین تراشه ی گرافیکی اینتل( Iris Xe) برای شما کافی خواهد بود. اما اگر هر یک از نیازهای بالا را دارید، یک پردازنده ی گرافیکی چندپارچه از Nvidia یا AMD برای شما ضروری است.

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

پورت ها

در حالی که وقتی زمان انتخاب لپ تاپ فرا می رسد، نبود پورت ها یک موضوع اساسی نیست، در بحث کانکشن بسیار کاربردی خواهند بود و شما مجبور نیستید انبوهی از دانگل ها را با خود حمل کنید. اغلب لپ تاپ های موجود در بازار پورت های USB 3.0 و HDMI دارند. با این حال، تعداد روزافزونی از لپ تاپ ها از USB تایپ C یا پورت های تاندربولت 3 و تاندربولت 4 استفاده می کنند که با USB تایپ C سازگار هستند. تایپ C یک مزیت محسوب می شود، چرا که با شارژرها و اتصالات جهانی جفت می شود. USB 4 نیز انتخاب هوشمندانه ای است، زیرا نرخ انتقال سریعتری دارد و توانایی اتصال چند مانیتور 4K به یکدیگر با تنها یک کابل را فراهم می کند. موارد مفید دیگر شکاف کارت SD، پورت هدفون ها و پورت های اترنت( به ویژه اگر شما گیمر هستید) می باشند.

قابلیت اتصال

اگر می خواهید به طور مستمر از لپ تاپ خود استفاده کنید، لپ تاپی با LTE 4G یا ساپورت 5G انتخاب کنید. اگر یک نوت بوک با بهترین و آخرین تکنولوژی اتصال می خواهید، لپ تاپی با پشتیبانی از وای فای 6 پیدا کنید. وای فای 6 اتصال بهتری نسبت به 802.11 ac ارائه می دهد. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که لپ تاپی با بلوتوث 5 بگیرید، زیرا آخرین استانداردی است که اتصال تقویت شده با دستگاه های دارای بلوتوث، مثل میکروفون و هدفون، را فراهم می کند.

درایوهای DVD/Blu-ray

دستگاه های کمی هستند که با درایوهای نوری همراه باشند، زیرا امروزه همه ی نرم افزارها و فیلم ها قابل دانلود هستند. با این حال ما به این قابلیت هم توجه می کنیم. هرچند، اگر شما به طور معمول با دیسک ها سروکار دارید و لپ تاپ انتخابی شما DVD درایور ندارد، می توانید از یک اکسترنال درایور که با USB به لپ تاپ شما متصل می شود استفاده کنید.

 

قدم 6: عمر باتری

اگر شما یک نوت بوک بزرگ و سنگین یا یک لپ تاپ گیمینگ بگیرید که تنها روی میز و نزدیک به پریز برق از آن استفاده خواهید کرد، نیازی ندارید که نگران زمان نگهداری شارژ باتری باشید. ولی، اگر قصد دارید از لپ تاپ خود در جای دیگری، فرقی ندارد سرکار یا در منزل، استفاده کنید، شما به حداقل 7 ساعت ماندگاری باتری نیاز دارید( +8 ایده آل است). برای تعیین مدت زمان ماندگاری شارژ باتری تنها به گفته های سازنده ی دستگاه اکتفا نکنید. در عوض، بازخوردها و نظرات مشتریان دیگر را بخوانید.

 

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

 

قدم 7: بر اساس بودجه ی خود تصمیم بگیرید

این روزها، شما می توانید یک لپ تاپ کاربردی را زیر قیمت بخرید. اما اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر، عملکرد قوی تر و قدرت نمایش بهتری خواهید داشت. بنابراین قیمت و بودجه ی مورد نظر یک قدم اساسی در راهنمای جامع خرید لپ تاپ به حساب می آید. خبر خوب این است که در وبسایت استوکلند انواع لپ تاپ استوک  بسیار با کیفیت و از برندهای مطرح دنیا را با هزینه ی کمتر تهیه نمائید.

در ادامه به معرفی چند گزینه با توجه به بودجه های متفاوت پرداخته ایم:

  • لپ تاپ استوک ایسر مدل Aspire 3  (با 6% تخفیف)
  • لپ تاپ استوک HP مدل Zhan 66 Pro 
  • لپ تاپ آکبند ASUS مدل TUF DASH
  • لپ تاپ آکبند MSI مدل GF63 Thin

 

قدم 8: به برند محصول توجه کنید

لپ تاپ شما دقیقا به خوبی شرکتی خواهد بود که آن را می سازد. دقت و پشتیبانی فنی از هرچیزی مهم تر است. پشتیبانی تنها چیزیست که یک برند را سزاوار هزینه ای که پرداخت کرده اید می کند. همچنین باید در نظر بگیرید که چطور یک کمپانی از لحاظ طراحی، ارزش و انتخاب، بازخوردها و موارد دیگر با حریفان خود رقابت می کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم تا راهنمای جامع خرید لپ تاپ مناسب با نیازهای شما را ارائه کنیم و مهم ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید را ذکر کرده ایم. با این حال اگر همچنان در انتخاب خود مطمئن نیستید، یا به مشاوره ی تخصصی تر نیاز دارید، از طریق واتساپ با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا تجربه ی یک خرید با خیال آسوده و مطمئن را برای خود به ارمغان بیاورید. مشاوران و کارشناسان فروش فروشگاه قشم365 آماده ی راهنمایی شما برای یک خرید بی نظیر می باشند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش